Socialen discussie systemen

Er zijn heel veel plekken waar de gebruiker uitgelokt word tot het schrijven van een reactie. Blogs, nieuws sites, webshops en websites van social brands. Om dit te faciliteren hebben de systemen er onder reactie / discussie onderdelen.  Traditioneel gezien moet je een account aan maken op de website  en is het een lange lijst met reactie onder elkaar. Weinig tot geen interactie en veel spam.  Maar ook dit veranderd met de tijd mee, welkom is de product groep: “social comment system”.

Socialen discussie systemen proberen de sociale web conversatie terug naar je website te krijgen. Veel mensen praten over op Facebook, Twitter, Ggoogle + en andere sociale netwerken over een websites en artikelen. Zou het niet super zijn om deze info ook op de website o artikel te laten zien? Er zijn twee grote jongens in dit veld: Disqus en Livefyre. Beide hebben een aantal voordelen ter opzichten van een standaard reactie systeem.

  • Makkelijk te integreren
  • Social login integratie
  • Real time reactie streams
  • Analytics
  • Social reactie intergratie.

Beide hebben als doelstelling om eenvoudig een sociale gemeenschap rond je website te creëren. Er voor zorgen dat mensen over je site praten en dat op jouw site te laten zien.  Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar livefyre. Dit product en bedrijf zijn meer innoverend.  Zie het filmpje hier onder.

Wil je een live voorbeeld zien van livefyre comments? Op hun website staat een voorbeeld. Maar ook onder deze post zit momenteel een implementatie van livefyre.

.